Referat fra ordinær generalforsamling for Frederikshavn Vinterbader Klub "Is´ingerne" torsdag den 24. april 2026.
Dagsorden:
Referat:
1)Valg af dirigent
Willy Kristiansen blev valgt til dirigent
Valg af referent:
Tommy Christensen
2) Aflæggelse af årsberetning
Formandens beretning ved Tommy
Årsberetningen blev godkendt.
3) Fremlæggelse af regnskab 2025/2026
Gennemgang af regnskabet ved kasseren.
Regnskabet blev godkendt.
4) Behandling af indkomne forslag: (3)
Forslag 1: At man mod betaling kan tage en gæst med.
Forslaget er stillet af:
Maria Seidelin, Mette Møller Nielsen og Gitte Irene Jørgensen.
Under drøftelserne orienterede bestyrelsen om, at såfremt man er medlem af en anden vinterbadeklub i Danmark, kan man bade hos os helt kvit og frit. Det samme gælder for os i andre klubber. Da det dækkede behovet for forslagsstillerne, blev forslaget trukket
Forslag 2: Nyt navn – nuværende navn ”Isingerne” er for kedeligt. Derfor foreslås at ændre det til ”De glade pingviner”
Forslaget er stillet af: Kaj Hermansen
Vores navn er ifølge vedtægterne §1 Is´ingerne Frederikshavn Vinterbadere af 1996. Generalforsamlingen fik en orientering om, hvorfor ”klubben” havde fået dette navn.
Da formanden ikke havde været opmærksom på, at en navneændring ville være en vedtægtsændring blev forslaget trukket. Det tages eventuelt op næste år, men det var mest længden af navnet der blev drøftet.
Forslag 3: Renovering af sauna i Is´ingerne, Rønnerhavnen år 2026
Forslaget er stillet af: Ian McCurdie
Forslaget i sin helhed er sendt ud til alle medlemmerne før generalforsamlingen. Det blev vedtaget med stort flertal. Indmaden i saunaen bliver taget ud og den bliver isoleret op til ”nutidens” standard. Med nyt træværk, 2 nye døre og nyt gulv. Renoveringen forventes at løbe op i ca. kr. 60.000. Vi vil prøve at søge penge hos fonde. Hvis nogen af jer medlemmer har erfaring med fondsøgning, vil bestyrelsen gerne høre fra jer. Vi satser på arbejdet er færdig inden vi starter op den 3. oktober. Vi forventer også en besparelse på strømforbruget. Tusind tak til Ian for det store arbejde.
5) Fastsættelse af kontingent
Bestyrelsen foreslår uændret kontingen og indmeldelsesgebyr. Forslag blev enstemmigt vedtaget.
6) Godkendelse af budget:
I budgettet der viser et overskud på kr. 17.500 er omkostningerne til renovering af saunaen
(ca. kr. 60.000 ikke medtaget). Vi ved ikke, om vi får held med at hente tilskud til projektet fra fonde, men med en egenkapital på kr. 126.239 skulle der være plads til et et eventuel underskud.
7) Valg til bestyrelse.
Valg af formand - Tommy Christensen blev genvalgt.
Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer Lise Bak blev genvalgt, mens Steffen ikke ønskede genvalg. Steffen bliver afløst af Habib Awad Khouri. Velkommen til Habib og tak for indsatsen til Steffen.
8) Valg af revisor.
Frank Hejslet blev genvalgt.
9) Eventuelt.
Her orienterede bestyrelsen om at vi skal finde et nyt firma eller lignende til rengøring af husene, da det nuværende ikke ville komme med et nyt tilbud.
Opsætning af termometer på husene til luft- og vand temperaturmåling er endnu ikke sket, da der ikke er strøm nok på nogen af molerne og vores samarbejdsfirma ikke lige nu har en acceptabel løsning. Så vi kører videre som nu og ser tiden an.